Bir iş günüm

Sabah 6:00’da telefonun alarmının beni uyandırmasını müteakip, öğretmen kılığına girip 6.25 gibi evden ayrılıyorum. Arabaya atladığım gibi 6:30 civarında arkadaşım David’i alıyorum. David İngilizce öğretmeni, Kanadalı, 50 yaşında, aşçılıktan tut rock grubunda şarkıcılığa kadar türlü çeşitli iş yapmış, arabalardan da gayet iyi anlayan bir adam.

6:45 civarında okulda oluyoruz. Aslında okula 7:00’de gelmemiz lazım, ama geçen gün “bir dakika bile geç kalmamanız lazım, yoksa fena olur!” gibisinden bir memo alınca David’le işi sıkı tutmaya karar verdik.

Okula gelince ilk işimiz… hayır, ismimizin yanına imza atmıyoruz… Yoo, bir makineye kartımızı da okutmuyoruz. Ama yaklaştınız. Makine parmak taraması yapıyor. David’in  deyişiyle makineye “parmak verdikten” sonra ofislerimize çıkıyoruz.

Saat 7:25 gibi, Birleşik Arap Emirlikleri Milli Marşı’nın bangır bangır hoparlörlerden yayınlanmasıyla birlikte okul günü başlıyor. Okula geldiğim andan bu dakikaya kadar, eğer önemli bir işim yoksa internet üzerinden gazete okuyup sandvicimi yiyor, nescafemi içiyorum. Dersim varsa, ki genelde oluyor, marştan sonraki iki dakika içinde sınıfıma gidiyorum. Günde 8, haftada 40 ders saatinin 28’inde “emirati”lere matematik öğrenmelerinde yardımcı olmaya çalışıyorum. Kalan zamanımı da genellikle ders hazırlama, ödev okuma gibi etkinlikler dolduruyor.

Öğlen yemeğinden sonraki iki ders de geçtikten sonra 15:00’de öğrenciler okuldan çıkıyor. Biz de 15:30’da çıkıyoruz. Makineye “parmak verdikten” sonra, eğer David’in ya da benim bir işim yoksa 16:00’dan önce evde oluyorum.

Elbette bin türlü iş çıkıyor dersler dışında. Her pazar ders planlarını bölüm başkanına göndermem gerekiyor. İki haftada bir quiz yapılıyor, onları okuyorum. Dönem projesini öğrencilere duyurup açıklamam gerekiyor. Sınıftaki panoları öğrencilere poster hazırlatıp doldurmam gerekiyor, vb.

Velhasılı kelam, şimdiye kadar hiç yaşamadığım yoğunlukta bir iş yaşamı içinde buldum kendimi birden bire. Yemeksepeti.com Kıbrıs ve LifeLong Learning Centre için harcadığım üç rahat yıldan sonra bu bana müstahak. O girişimi de bilahare anlatırım. Nasıl olsa klavyeden çekmem  artık elimi…

About charb74

Teaching math for 14 years, mostly in British National Curriculum. Currently in the Applied Technology High School, Abu Dhabi.
Bu yazı abu dhabi içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

illa ki yorum yazacak, yaz bakalım, hadi. ben onaylıyorum nasılsa!

